1.
Techniques and Activities to enhance Reading Comprehension with Teenage
students
Lic. Gustavo
Paz
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto Superior del Profesorado "Sagrado Corazón".
Profesorado de Inglés CIBADIST
2.
Evaluation with a twist
Lic. Mónica
Gandolfo
Instituto Superior de Formación Docente Nro 24
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"
3.
Pronunciation tips at the teacher´s fingertips
Magíster
Patricia Mauad
Universidad Tecnológica Nacional.
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R.
Fernández"
4.
How creative can language get?
Prof. Celia
Sabato
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R.
Fernández"
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
5.
Are you choosing a textbook or discriminating against your students?
Prof. Claudia
Muñiz
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"
6.
How to correct compositions
Magíster
Alfredo Jaeger
Universidad Tecnológica Nacional
7.
Towards Communication through Drama, Music, Poetry, Movement and…Grammar
Lic. Omar
Villarreal
Universidad Tecnológica Nacional
Universidad Católica de La Plata
8.
The Impact of DVD and video on the Development of Vocabulary
Lic. Maria
Casco
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"
At Home Buenos Aires
9.
Stories and laughter…still the best medicine for the English classroom
Prof. Martha
Crespo
Prof. Cristina Speranza
Feedback -Enseñanza de Inglés
10.
What kind of teacher do I need to be to become a successful Business
English teacher?
Lic. Virginia
López Grisolia
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Interaction Language Studio
11.
Every teacher´s songbook: Music for learners of all ages
Prof. Fernando
Armesto
Universidad Tecnológica Nacional
12.
The Tension of Teaching Tenses: helping teenagers understand English
tenses
Lic. Mariano
Quinterno
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía de Spangenberg"
Universidad Tecnológica Nacional
13.
Do we, teachers, make language mistakes too? You bet! A look at "common
errors" at an advanced level
Magíster
Juan Ferretti
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado del Consejo Superior de Educación
Católica
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
14.
Helping students with limited linguistic resources to develop their
creativity, thinking skills and personal voice
Lic. Valeria
Van Dam
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado Cultural Británico
15.
How to help advanced students and ELT professionals become aware of
their phonological errors and remedy them
Prof. Norberto
Ruiz Díaz
Universidad de Buenos Aires
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R.
Fernández"
16.
Teaching adults in a company setting: how to survive the experience
Lic. José
Maria Romero
Universidad Tecnológica Nacional
Universidad Argentina de la Empresa
17.
Strategies for teaching Writing to Primary and Secondary School students
Prof. Silvia
Benson
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires
18.
Paving the way for Literacy with five year olds in pre-school
Lic. Myriam
Abalos
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"
19.
The "Conversation Lesson" with beginner and elementary students
Prof. Marcela
Santafé y Soriano
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 52
20.
The Art of Teaching our students to Listen and Understand
Prof. Patricia
Claudia de Abreu
Universidad Argentina de la Empresa
CasoC - Clara Muñíz y Asociados
Liceo Nº3 "José Manuel Estrada"
21.
My Treasure Box of Activities for Kinder and the first two grades of
Primary School
Prof. Alfredo
Bilopolsky
Universidad Tecnológica Nacional
Buenos Aires School
22.
Using the visual arts as a trigger for the acquisition of English at
all ages.
Susan Cocimano
Instituto Superior del Profesorado "Santa Trinidad"
Colegio Cardenal Newman
23.
"Crazy" but sensible ideas to activate your students´
English
Prof. Julieta
Carmosino
Instituto Superior del Profesorado "Sagrado Corazón".
Colegio Nacional de Buenos Aires - Universidad de Buenos Aires
24.
Phonology in the primary and secondary school classroom?
Prof. Mónica
Terluk
Prof. Virginia Perez de Casal
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
25.Round
Table: Multiple Intelligences from an ELT practitioner´s point
of view.
Magíster
Ana Maria Rozzi de Bergel
Universidad CAECE
Magíster
Douglas Town
Universidad de Belgrano
Prof. Univ.
Diana Porto
Instituto Superior del Profesorado "Juan N.Terrero", La Plata
Moderator:
Prof. Univ. Martha Ortigueira
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado del CONSUDEC
26.
Using Drama to tackle Discipline Problems in your classroom
Magíster
Carolina Echeverría
St.Catherine-Moorlands School
27.
Creating Activities to develop Language and Thinking Skills with Teenage
Students
Prof. Especialista
Romina Hirniak
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Amanecer
Colegio Horacio Watson
Prof. Noelia
Tarquini
Colegio Carmen I de Marín
Colegio Cardenal Copelo
28.-
Mesa Redonda: ¿Cuánto Inglés se puede enseñar
en la escuela pública?
Prof. Beatriz
Damiani
Formerly Instituto Superior de Formación Docente Nro 24 y Nro
83
Lic. Mónica
Gandolfo
Instituto Superior de Formación Docente Nro 24 y Nro 100
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía Broquen
de Spangenberg".
Lic. Mariela
Lucente
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 88
Lic. Andrea
Coviella
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 41
Moderadora:
Lic. Claudia Alvarez
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto "Orsino"
Relatora:
Lic. Marina Kirac
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 18, Nro 35 y Nro
41
29.-
The problems I faced learning Spanish as a foreign language in the United
States
Matthew D’Orsi B.A.
Fulbright Scholar