Omar with some of the Convention Members
 
Semiplenaries
 
 

1. Techniques and Activities to enhance Reading Comprehension with Teenage students
Lic. Gustavo Paz
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto Superior del Profesorado "Sagrado Corazón".
Profesorado de Inglés CIBADIST

2. Evaluation with a twist
Lic. Mónica Gandolfo
Instituto Superior de Formación Docente Nro 24
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"

3. Pronunciation tips at the teacher´s fingertips
Magíster Patricia Mauad
Universidad Tecnológica Nacional.
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"

4. How creative can language get?
Prof. Celia Sabato
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"

5. Are you choosing a textbook or discriminating against your students?
Prof. Claudia Muñiz
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"

6. How to correct compositions
Magíster Alfredo Jaeger
Universidad Tecnológica Nacional

7. Towards Communication through Drama, Music, Poetry, Movement and…Grammar
Lic. Omar Villarreal
Universidad Tecnológica Nacional
Universidad Católica de La Plata

8. The Impact of DVD and video on the Development of Vocabulary
Lic. Maria Casco
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"
At Home Buenos Aires

9. Stories and laughter…still the best medicine for the English classroom
Prof. Martha Crespo
Prof. Cristina Speranza

Feedback -Enseñanza de Inglés

10. What kind of teacher do I need to be to become a successful Business English teacher?
Lic. Virginia López Grisolia
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Interaction Language Studio

11. Every teacher´s songbook: Music for learners of all ages
Prof. Fernando Armesto
Universidad Tecnológica Nacional

12. The Tension of Teaching Tenses: helping teenagers understand English tenses
Lic. Mariano Quinterno
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía de Spangenberg"
Universidad Tecnológica Nacional

13. Do we, teachers, make language mistakes too? You bet! A look at "common errors" at an advanced level
Magíster Juan Ferretti
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado del Consejo Superior de Educación Católica
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"

14. Helping students with limited linguistic resources to develop their creativity, thinking skills and personal voice
Lic. Valeria Van Dam
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado Cultural Británico

15. How to help advanced students and ELT professionals become aware of their phonological errors and remedy them
Prof. Norberto Ruiz Díaz
Universidad de Buenos Aires
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"

16. Teaching adults in a company setting: how to survive the experience
Lic. José Maria Romero
Universidad Tecnológica Nacional
Universidad Argentina de la Empresa

17. Strategies for teaching Writing to Primary and Secondary School students
Prof. Silvia Benson
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires

18. Paving the way for Literacy with five year olds in pre-school
Lic. Myriam Abalos
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía B. de Spangenberg"

19. The "Conversation Lesson" with beginner and elementary students
Prof. Marcela Santafé y Soriano
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 52

20. The Art of Teaching our students to Listen and Understand
Prof. Patricia Claudia de Abreu
Universidad Argentina de la Empresa
CasoC - Clara Muñíz y Asociados
Liceo Nº3 "José Manuel Estrada"

21. My Treasure Box of Activities for Kinder and the first two grades of Primary School
Prof. Alfredo Bilopolsky
Universidad Tecnológica Nacional
Buenos Aires School

22. Using the visual arts as a trigger for the acquisition of English at all ages.
Susan Cocimano
Instituto Superior del Profesorado "Santa Trinidad"
Colegio Cardenal Newman

23. "Crazy" but sensible ideas to activate your students´ English
Prof. Julieta Carmosino
Instituto Superior del Profesorado "Sagrado Corazón".
Colegio Nacional de Buenos Aires - Universidad de Buenos Aires

24. Phonology in the primary and secondary school classroom?
Prof. Mónica Terluk
Prof. Virginia Perez de Casal

Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"

25.Round Table: Multiple Intelligences from an ELT practitioner´s point of view.
Magíster Ana Maria Rozzi de Bergel
Universidad CAECE
Magíster Douglas Town
Universidad de Belgrano
Prof. Univ. Diana Porto
Instituto Superior del Profesorado "Juan N.Terrero", La Plata
Moderator: Prof. Univ. Martha Ortigueira
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado del CONSUDEC

26. Using Drama to tackle Discipline Problems in your classroom
Magíster Carolina Echeverría
St.Catherine-Moorlands School

27. Creating Activities to develop Language and Thinking Skills with Teenage Students
Prof. Especialista Romina Hirniak
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Amanecer
Colegio Horacio Watson
Prof. Noelia Tarquini
Colegio Carmen I de Marín
Colegio Cardenal Copelo

28.- Mesa Redonda: ¿Cuánto Inglés se puede enseñar en la escuela pública?
Prof. Beatriz Damiani
Formerly Instituto Superior de Formación Docente Nro 24 y Nro 83
Lic. Mónica Gandolfo
Instituto Superior de Formación Docente Nro 24 y Nro 100
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía Broquen de Spangenberg".
Lic. Mariela Lucente
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 88
Lic. Andrea Coviella
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 41
Moderadora: Lic. Claudia Alvarez
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto "Orsino"
Relatora: Lic. Marina Kirac
Universidad Tecnológica Nacional

Instituto Superior de Formación Docente Nro 18, Nro 35 y Nro 41

29.- The problems I faced learning Spanish as a foreign language in the United States
Matthew D’Orsi B.A.
Fulbright Scholar

 
 
 
 
Members showing the Convention Diplomas